Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

WoW! Vann just KIZZbiljetter på radion!

Av elaina - 30 maj 2008 08:55

 * * * * * * * * * *

Kärbon ringde å väckte mig för en timme sen:

-Du måste ringa in till RockKlassiker å tävla om KIZZbiljetter!

-OK? Men jag kan ju ingenting om Kizz, dom va ju inte direkt mina största idoler.

-Det är ingen fråga, Du behöver bara sjunga introt till "Heavens on Fire"!


Åhå, inget värre? *gulp*


Som tur va så trimma Kärbon mig redan häromkvällen å spela det introt om å om igen å nånstans i musikörat hade tydligen fastnat: för när jag otroligt nog kom fram i etern (som annars är det svåraste) så sjöng jag ut å tog hem biljetterna!


Dä Ni, nyvaken, o-uppsjungen, inlindad i ett påslakan!

Eller sover jag fortfarande å drömmer? *nyper-mig-i-armen* AJ!


Tänk att jag sku få revansch på "äldre dar":

I tonåren när mina hårdrockarkamrater sku åka på rockkonserter i storstan fick jag aldrig följa med. Vår Mor jobbade nämligen vid den tiden på polisens växel å hade inside-information hur stökigt det brukade vara på rock-bussarna: så det blev alltid blankt NEJ.


Inte ens när RockStefan gick hem till Mamma å frågade vänligt:

-Men Mammary, Hon åker ju med oss... -Nej, just därför... fick han till svar.

Då hade jag ingen talan, när Mamma sa nej så va det ett odiskutabelt NEJ.


Fast nu, i vuxenålder, har jag tagit igen alla förlorade konserter med råge:

Kärbon har ju dragit med mig på en hel del bra under årens lopp.

Å nu får jag dra med Honom på KIZZ, inte illa pinkat va...


;0)


pst! klicka på videon ovan å lyssna direkt på intro-tjutet

 så kan Du föreställa Dig hur lätt det är att göra nyvaken...






 
 
Ingen bild

Dr.Dree

30 maj 2008 11:27

Congratulations!!!!

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

30 maj 2008 12:43

Hej! Och tack för din kommentar, så kul för då hittade jag hit! Du har en underfundig humor, ett läckert språkbruk, o jag bara måste komma tillbaks, tyvärr rycker gubben i mig, vi ska in till stan o handla..
Återkommer, grattis till biljetterna!

http://paulaz.se

 
Ingen bild

Annika

30 maj 2008 14:42

Grattis, nu måste ha matjord i fickorna när det gäller att vinna saker på radion. Jag var in och kolla bildena på Gunnes gård och förstår varför du har träningsvärk i vaderna. Trampa på:-)

 
Ingen bild

Syss

30 maj 2008 15:34

DU/NI HAR DÅ OTROLIGT TUR! GRATIS IGEN! Det skulle ha varit roligt (eller kanske inte) att ha hört DITT intro. Lyssnade på Kiss här ovan, tyckte nästan det lät som ett primalskrik eller vad man ska kalla det. P&K.

 
Ingen bild

elaina

31 maj 2008 18:54

Dr.Dree: Thanx! "Dree" förexten, va inte det nån i Twisted Sisters? Rock On...

Paula:TACK själv för komplimangen! Välkommen tillbax, närhelst det passar gubben bättre... ;)

Annika: Jomänvisst nog äre väl snudd på osannolikt? Ska nog lägga ut en länk till bildspelet så att fler får garva...

Syss: Helt galet vilken tur vi har, både i spel OCH Kärlek. För att glädja Dig, min Kära Syster, så ska jag försöka leta rätt på ljudspår där mitt intro kan höras...

=0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards