Direktlänk till inlägg 3 april 2007

Förråden fyllda inför påsk . . .

Av elaina - 3 april 2007 07:43

Nu känner jag mig jussom rik igen:Vi va och storhandla inför påskhelgen igår kväll redan, för i e.m är det ju stora "skjutsa-till-träningen-över-hela-halva-byn-eftermiddag", på onsdan tvättstugan med alla gardin- å lakansbyte-tvätteri å på Skärtorsda´n vägrar jag att sätta så mycket som en stortå på nå´n stormarknad!Kärbon har faktiskt sitt ICAkort kopplat till s.k själv-scanning i en butik här i "Norrland" (han är ju själv från "Söder-om-Söder") Så igår gick han å sprätte, stolt som en påsktupp å satte sprätt på pengar genom att scanna in varor på löpande band. Ingen lyxkonsumtion här inte, bara det vi behöver för å få lite påsk-känsla! Hitta t.ex hel fryst lax för 39.90/kg Kvittot blev nästan lika lång som laxen,knappt det ryms i kvittolådan. (se bilden ovan)(ska lagom till påsk lämna ut ett super-duper-gott lax-recept här på bloggen) Så inte äre nå synd om mig e´...Möjligen för att vi har bestämt oss för att fira härnere, istället för å åka upp till Hudik. Å jag längtes nå väldans efter människerna mina däruppe. Men det fanns liksom inte tillräckligt med pengar att stoppa i bensinmagen, så vi får vackert bli härhemma.Istället får vi ta å bjuda hit lite folk. Vilka vill komma?Ska fråga "Weber" å hans Fru-från-Peru om dom har tid med oss, hoppas vi?Sen så ville Kärbons föräldrar bju´ över oss på påskaftonsmiddag å Svärfar är ju gammal slaktare, så risken finns att det blir påskalamm med vitlök å finesser.Å det ska bli kul å träffa syskonskaran med respektive: Svägerskorna är mycket rara människor!Så det går, som ni hör ingen nöd på oss: har både mat på bordet och Vänner invid det, vad mer kan man begära?Å dessutom har jag ett jobb att gå till, NU!Stegräknare på...=0)

 
 
Hannele

Hannele

3 april 2007 10:49

Söt kvittolåda. Självscanning är det bästa som uppfunnits, vi har haft det flera år. Toppan vid påsk och jul, annars också. Nu betalar jag ofta själv med kort, går så fort. Tänk tidigare, när jag försökte handla snabbt,när barnen väntad ei träningslokalen och jag hamnade i en lång kassakö... inget sånt längre :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Syster YsterDyster

3 april 2007 18:17

Det här med att självscanning har inte kommit än till vår lilla stad ännu. Men jag kan tänka mej att det underlättar mycket för de stressade dubbelarbetande föräldrar som ska handla efter dagens slit. Men jag kan ändå inte låta bli att oroas att snart kommmer ytterligare en yrkesgrupp att bli överflödiga. Visserligen är kassabiträden både lågavlönade och för det mesta deltidsanställda men det är i allafall ett jobb.......

 
Nina

Nina

3 april 2007 18:56

Självscanning är verkligen en underbar grej! Fast jag erkänner att jag var skeptisk till att börja med :-) Är djupt imponerad av alla som är ute i så god tid som ni... Undertecknad lär hamna på stormarknaden på skärtorsdagen hur hon är gör...

http://pippi.blogg.se

 
Ingen bild

Mimmi

3 april 2007 20:59

Har också varit och handlat inför helgen och köpt Lax! Tänkte göra laxkotletter med rotsaksksgratäng, men det skulle vara roligt att få ett nytt recept som vi ej provat förut.Så jag ser framemot laxreceptet.

 
marie

marie

4 april 2007 12:39

Jag samlar också mina kvitton sedan ett år tillbaks.
Laxerceptet håller jag utkik efter! Mums!

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards