Direktlänk till inlägg 16 april 2007

Är jag en blivande ByråDirektör?

Av elaina - 16 april 2007 19:25

NjJAa, men i allra högsta grad ägandes en byrå i skrivande stund iaf.

Den inköptes igår e.m i Sigtuna  invid Strandpromenaden.

En gosse stod där så rar å sålde alla möjliga saker till förmån för ?????

tjaA det vet jag faktiskt inte alls, kanske "klassresa".

(hmm, vid närmare eftertanke såg han inte direkt ut som ett arbetarbarn) (dubbelhmm finns det överhuvudtaget sådana i Sigtuna stad?)

Snarare glassresa, f´låt glasspengar ska det visst vara.

Eller kanske till nya aktier i hans Fars glassbolag?


sybehörsbyrån


Vad vet jag, jag är ju tydligen bara en fördomsfull Quinna från LapplandsVäsby, som blev förtjust i en liten byrå. En Tant som intet anande bidrog till kapitalets förlustande av vilket slag det vara må i Gossens börs. Å sen struntar i vad han använder dom införtjänade sekinerna till.


Hon gitter inte bry sig utan sitter i sin lilla trånga lägenhet å beundrar sin lilla, lilla byrå. Därmed helt nöjd att få plats med alla sina sybehörsattiraljer som annars har en tendens att endera översvämma sykorgen eller försvinna...


Måhända när mina barn ska ha sin Lilla Loppis, när-var-hur vete gröne,

att vi ska ha nå´n form av banderoll:

"Bidrag till Våran KlassResa genom att handla betala frikostigt här"


Va bra det sedan vore om nå´n annan mer ekonomiskt sinnad människa än jag kunde hjälpa dom att förvalta pundet. Annars blir det väl till glasspengar som liksom smälter bort...


:0}


 
 
Ingen bild

nenna

16 april 2007 21:41

Hur som helst, den lilla byrån var enkel men söt,lyckat köp. Är den helt i trä? Vad fick du betala för den?

 
Ingen bild

elaina

16 april 2007 21:58

Visst är den fin!
Helt gediget trä, har förmodligen ingått i ett större möblemang el.dyl
Det egentliga överstycket hade fullt av plugghål som för att passa in i en affärsinredning. Dessutom va den lite trasig upptill, men jag vände helt sonika på den och skifta alla lådor rättvänt: Voila´! Snygg å användbar omedelbart!
Priset? 50 spänn...
=0)

 
marie

marie

17 april 2007 00:47

Jag blev störtkär direkt! En helt underbar byrå som platsar vars man vill! Avis!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

17 april 2007 07:09

Jo män visst, den är jussom så liten å behändig!Förr-i-världen använde man sig av tändsticksaskar på bilder för att kunna påvisa storleken. I brist på en så´n, att ha å jämföra storleken med, tog jag till mobilen:
Tids-typiskt eller hur...
=0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards