Direktlänk till inlägg 18 april 2007

Vabbar idag...

Av elaina - 18 april 2007 10:46

Blev väckt imorse av litet Ynk:

- Mamma jag har så "ont i huvudvärken"!

(uttrycket myntades redan 1957 av hennes Mossi)

När Hon t.o.m nobba frukost (inte ens O´boy dög) då ana jag hur illa det va. Prova flytande antihuvudvärksmedel, men det hjälpte föga, hon mådde därtill tjyvtjockt å kände sig allmänt ur fas.

Så Sonen fick cykla iväg till skolan själv å Mor Å Dotra blidde kvar hemma.

 Men jag behövde inte äta frukost själv:palomafukost

(hänger ansiktet på dig ner, kan du ta det å vifta med...)


Efter att jag sett över personalbemanningen på jobbet/telefon, så har jag passat på att besvara kommentarer å gluttat in till nå´ra bloggisar å strött bokstäver kring mig där oxå. Dotra sov under tiden halvannan timme.


När hon för en liten stund sen kom uppstapplande inlindad i mysfilten fick jag i henne ett äpple. Gick sen å la sig igen med löfte om att se en film, i brorsan säng för därinne är videon. Hon valde SpiceGirls-filmen, säkert bra med lite GirlPOWER!


När man är sjuk å YNKlig hos oss kan man få ha en liten silverklocka hos

sig för att påkalla uppmärksamhet.

På så vis slipper man ropa,vilket kan vara jobbigt när man är sjuk ...


silverbell


(kan ju behöva ha omtanke med lite LYXkänsla en så gång)


Nyss ringde hon i den å önska sig grekisk sallad till lunch=det finns hopp om Livet!

Så straxt ska jag faktiskt åka iväg å köpa det på salladsbaren här i byn, ingen hejd på LYXen idag! Det hade nämligen ramlat in lite pengar på kontot inatt upptäckte jag imorse till min stora förvåning OCH glädje!

Nu rings det igen otåligt uppfodrande denna gång, måst rusa...

=0)


 
 
-vem-

-vem-

18 april 2007 12:05

Hoppas att hon kryar på sig, och grekisk sallad är ialla fall ett bra tecken :P

http://-vem-.bloggagratis.se

 
maria

maria

18 april 2007 12:14

Är man sjuk så är man, då är ingen lyx för stor, man behöver bli ompysslad....

Hoppas hon tillfrisknar!

Jag har en tonåring som kom hem idag efter bara en lektion, ont i bröst/axel... Hm, jag vet att han inte trivs i skolan men... Det är svårt, hur man ska göra, man kan ju inte gärna säga till honom att: Du är inte dålig.....Det börjar hända liite för ofta.

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Persilja

Persilja

18 april 2007 18:54

Vilken fruktansvärt läcker färg på väggen!!!
Är den mörkmörklila???
Skönt att höra att det spökar i bloggen hos dig oxå!!!

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

18 april 2007 19:27

-vem-:
greksallad gör susen!

maria:
Det gjordes t.o.m JÄTTEhallongrottor som avnjöts med mjölk, så snart är hon nog på bena.
Undras över Din Son hur han har det i skolan å att säga att man funderar varför att det blivit lite väl ofta är ju bara av omtanke...

Persilja:
Visst är det en läcker kulör!
Ska nog skriva ett inlägg om hur det kom sig att det blev just den...
Aubergine kan man nog snarare jämföra med.
Kärbon har inte kulörnumret i huvudet, vi ber att få återkomma...
=0)
PS: hoppas det spökat färdigt nu

 
Ingen bild

Syster YsterDyster

18 april 2007 19:44

Hälsa så mycket till E! Hoppas hon snart kryar på sig. Kusin A är oxå sjuk, för tredje gången på kort tid. Var till doktorn den här gången, Han konstaterade direkt, utan provtagning att det var halsfluss. Penicilin, hur f## stavar man till det, i 10 dagar. Hoppas att han håller sig frisk sedan, just nu mår han tjyvtjockt.

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

19 april 2007 03:28

Hoppas att hon kryar på sig snart!
JAg vill också ha en silverklocka att ligga och pinga på....!!!!!
Titta in till mig!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

20 april 2007 07:45

SysY: hälsningen framförd! Inge kul att Axel är sjuk igen. Hälsa Honom Kram från Mossi oxå...

Gerda-Thyra: Hon är frisk nu å går i skolan idag, fredag. Klart Du oxå ska få pingla! Jag skickar över en toffelÄngel med en silverklocka omgående...
=0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards