Direktlänk till inlägg 18 april 2007

skit å hellelle...

Av elaina - 18 april 2007 15:03

ALLT verkar krångla idag!

När Dotra somna en liten stund på maten (alltså inte i greksalladen)

satte jag mig ner vid symaskinen för att ordna till Kärbons nya jobbarbrallor,

som han bett mig ändra i drygt en veckas tid.


Nålat å förberett hade jag gjort häromda´n, t.o.m köpt specialtråd för arbetskläder, det va bara själva sömandet som fattades.

MEN vad tror ni: att det går bra?  NIX! Murphys lag §22 har inträtt och  #@¤* troll har bosatt sig symaskinen! Dom bara tugga i sig tråden å höll motspänstigt emot tyget.


Kan ju bero på både för kraftigt tyg å för tjock tråd (björntråd typ) fast sen när jag väl saggat runt igenom hela byxbensförlängningen så visar det sig att jag sytt FEL! Den dragsko som sku vara på lilltå-sidan utav benet och utanpå själva byxbenet är istället på insidan OCH inuti byxbenet ! ! ! ! ! ! ! !


Förstår ni? Inte jag heller, begriper precis ingenting: Jag fattar inte hur det kunde bli så, det måste ju vara så att jag tänkt spegelvänt på nå´t vis, eller snarare inte tänkt alls? Men det gör mig galen när jag till slut får tid å kommer mig för å sätta mig med det åsså jävlas det!


Blev så förbannad så jag vråla å slängde ifrån mig brallorna så dom hamna under sängen å där ligger dom i dammet å trollen sitter i symaskin å kurar ihop sig.

Nu ska jag gå å tvinga dom att sprätta upp dubbla felaktiga sömmar!


-KOM FRAM!

>0O

 
 
Ingen bild

Zimka

18 april 2007 15:50

trösta dig med att du ligger 3a på mest- kommenterade-listan!

 
Persilja

Persilja

18 april 2007 18:55

Maskiner och teknsika apparatar ska hålla truten och fungera!!! Basta!!!

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

18 april 2007 19:14

Zimka:
Åhå, det va som f-n, men jag står väl själv för nästan hälften av kommentarerna eftersom jag så gärna vill svara er alla...

Persilja:
JO, det är inte uta att man sku kunna utbrista:
"-Shut up chicken, påsken är över!"
Det va mitt favorit-uttryck när jag va obstinat tonåring (japp, jag har varit obstinat, i förra seklet)

=0)

 
Ingen bild

mimmi

18 april 2007 19:52

Åja, va´ inte så blygsam nu. Vi är många som hittat till dej och tycker om det vi läser. Vardagligt och humoristiskt skrivit.
Det känns lite som att smygläsa någons dagbok, lite förbjudet men ändå legitimt.

 
Ingen bild

Fröken Jansson

18 april 2007 20:20

Blev nyfiken på statistiklistorna och kollade. Du ligger inte bara 3:a på mestkommenteralistan du ligger 1:a på flestbloggarvännerlistan! Det Du! Men svämma inte över av stolthet nu, fortsätt i samma stil så håller du länge.

 
Ingen bild

"Opstinat tant"

18 april 2007 21:45

"-Shut up chiken, påsken är över!" =D
Det gilla jag, ska lägga det på minnet!

 
Ingen bild

elaina

18 april 2007 22:09

mimmi & Frk.J:
Blyg är jag inte men däremot faktiskt blygsam.
Stolt är jag över att så många faktiskt hittat hit till min lilla vrå i cyberrymden OCH att ni kommer tillbax!
Ingen risk att jag drabbas av hybris, har alldeles för mycket Jante i ryggsäcken...
=0)
PS:flestbloggarvännerlistan hur funkar den?
flestbloggarvänner innan man dör vinner?
#0>

 
Ingen bild

elaina

18 april 2007 22:13

"Opstinat tant":
Memorera mera;
-Dra´n i gruset.
-Sällan pinkar en trähäst.
-Han sa så Fritz å, men han ljög han.
-Det ordnar sig alltid å korven den har två.
=0)

 
Ingen bild

Ann-Sofie

19 april 2007 09:34

haha, varsågod... kul att mitt inlägg kunde vara till hjälp ;)

 
Clara

Clara

19 april 2007 14:42

Usch...jag känner hur jag blir alldeles kallsvettig om handflatorna när du berättar om ditt otrevliga möte med symaskinen....jag bara HATAR när det händer sånt där. Så jag förstår att du slängde iväg byxorna....och att du VRÅLADE :=}
Kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

elaina

20 april 2007 07:31

Ann-Sofie: TACK än en gång!

Clara: JA, tänk vad galen man kan bli på döda ting! Men samtidigt äre skönt att just vråla å kasta grejjer när man är förbannad, liksom få utlopp för ilskan. Det är ju inte bra att gå å samla på sig aggressioner å stoppa dom i magen, det vet jag av erfarenhet att det blir inte bra i längden...
=0) *ler-förnöjsamt-idag*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards