Direktlänk till inlägg 3 maj 2007

nu provar jag igen ...

Av elaina - 3 maj 2007 22:56

Alldeles nyss hade jag ett inlägg som jag sen bara sku redigera å då försvann det allra mest! VAD ÄR DET FÖR FEL!?! Provar nu å skriver lite brödtext:


Bröd-limpa-bröd-limpa-fralla-bröd-limpa-bröd-knäcke-bröd-limpa

"I brist på limpa äter man bröd..."


Jag orkar inte lägga ner en massa jobb på skriva ett riktigt inlägg å det bara försvinner till största delen.


Så mycket kan jag väl säga att vi har vare å STORhandlat ikvällst. På "shop&go" å ICA-Kvantum, mycket praktiskt för man ser hur mycket man handlar för så man slipper få en chock när det är dags å betala.


Vi kom upp i fyrsiffrigt belopp å jag får ju alltid lite ångest då, men sen när Kärbon drog ICAkortet så rassla det ner till 997.50

Kolla in vad proppfullt det blev i kylen, går knappt att stänga dörren! Frysen äre lika illa/BRA med, får nogsamt se till att barna stänger ordentligt efter sig, för nu har vi t.o.m glass hemma!!!

Känner mig RIK när förråden är fyllda på detta viset, många basvaror i skafferiet hade oxå tagit slut, men påfyllt nu.



Så,  nu ska jag testa om det försvinner lika som för ALMA ,

håll tummarna...

:0§

PS: det verka fungera, men ska prova å redigera oxå så får vi se vad som händer.

PPSS: HURRA! det funkar, kanske vare bara nån tillfällig drifts-störning?

 
 
Ingen bild

vänlig själ

4 maj 2007 00:10

prova dethära för magen

 
Ingen bild

elaina

4 maj 2007 06:53

TACK för omtanken Vänliga Själ!
men jag vet inte med mig att jag nånsin sagt att jag har besvär med magen?
Det sitter mer i huvvet...
;0)
PS:fast det är klart har man passerat de 40 så äre väl bäst å förebygga.

 
Ingen bild

elaina

4 maj 2007 08:10

Har nu suttit å grunna på vem "Vänlig själ" kan vara, medans jag fålla upp Sonens jeans.

Äre DuAlma ? Det va ju iaf Du som lärde mig att göra länkar inne i kommentarer med "[ url ]"osv. Inte så många som kan det?
Å kanske jag beklagat mig över PMSmagvärk inne hos Dig?
Vemsomhelst så vare omtänksamt...
=0)

 
Ingen bild

Liten

4 maj 2007 09:13

Jag känner mig alltid oxå så rik när jag storhandlar. Och jag verkligen njuter av att storhandla, känner mig så duktigt och huslig då haha!

 
helga

helga

4 maj 2007 11:28

Din brödtext var bara för rolig!

http://helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syster YsterDyster

4 maj 2007 13:06

Vi ska oxå storhandla. PHU, pust o stön! Jag avskyr att handla mat, Det går väl an när man är i affären o dom har vad man vill ha. Men sen ska man packa ner i kassar och när man kommer hem ska allt ur igen och in i skåp, kyl och frys, det är den värsta biten tycker jag. Ibland önskar jag att man bara kunde svälja ett piller och sen var allt frid o fröjd.

 
Ingen bild

EKO

4 maj 2007 17:41

EKOlogisk mjölk minnsann!

 
Ingen bild

elaina

4 maj 2007 17:45

Liten: Nog är Du allt en Duktig Liten Husmor!

Helga: jomenvisst! *fnissar självgott*

SysY: USCH, säg inte så där, associerar till självmord! Fast jag fattar vad Du menar typ multi-mega-superduper-vitamin-protein-fiber-piller...

=0)

 
Ingen bild

elaina

4 maj 2007 19:18

Men hej Du EKO!
Jo,vi slog till på eKOlogisk mjölk:
5-pack för 35spänn går ju bara inte att motstå...
;0)

 
marie

marie

5 maj 2007 08:05

Nä de va ente ja som länka te mag-sidan!
Å ja töcker ente om banan så sån gröt sku ja allri äta!

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards