Direktlänk till inlägg 6 maj 2007

Spiderman3 + Tom Tits =SANT!

Av elaina - 6 maj 2007 21:11

Vilken KANONhelg sysselsättningsmässigt!


Både film och upptäckarcentrum på samma helg: vilken LYX!


Kärbon hade ju fått bra lön å har länge prata på att vi går på bio alldeles för sällan, så Han bjöd oss allehopa på det. Dotras UpplevelseKalas va ju inbudgeterat sen långt tillbaka (det är ju som tur är ett år mellan födelsedagar, det kan inte EU regelera bort) så det va heller ingen börstömmare.


Å nu recensionerna;   (nåja, min åsikt iaf)


Spiderman 3: klart sevärd, massa specialeffekter, lite för mycket för mig som blir yr bara jag ser en karusell på bild. Har man kvällströtta barn bör man gå på en tidig föreställning, för filmen är längre än genomsnittet. Ett av mina, har lovat att inte skriva vem, höll på att slumra till i en lite mer romantisk scen.

Den innehöll förutom romantik även humor, spänning men mest action. Nå´t avsnitt där Peter Parker spelar cool dansar han å det va lite töntigt tyckte barna. Själv tyckte jag väl på det stora hela att den va helt OK. Fast ingen jag sku betala för å gå på en gång till...



Tom Tits: dit däremot sku jag kunna gå fler gånger! Vi va där från det dom öppna till dom stängde: Sex timmar å det va inte tråkigt en sekund, förutom den stund vi va på toa ( där lukta pink: URS! ) I övrigt vare hur mycket som helst att upptäcka genom att titta, lyfta, vrida, vända etc.

Även utomhus fanns det massor att se å göra:

vattenlek, vindtunnel, centrifugalkrafts-Rotor m.m. Cykeltur på lina genomfördes, dock ej utav mig, har MMSat in en bild, men den har inte dykt upp ännu.

All denna aktivitet gjorde oss förståss hungriga:

Vi va förvarnade att restaurangens priser va lite i överkant så vi hade med oss matsäck: Dotra hade beställt sin älsklingssallad: A la GreQ! Lunchen å sedan fikan, (bestående av medköpt Brownies, jordgubbar å varsin vaniljpuck inköpt till normalpris på deras kiosk) inmundigandes i deras matsäcksrum, som kanske inte va det mysigaste, men där va iaf rent. Å golvet va en fröjd att skåda av flera anledningar, mera säger jag inte, ni får åka dit själva!

SummaSumarum så va besöket värt varenda krona av dom 370:- det kosta för mig å 3barn. Roligast äre nog att uppleva allt med/genom barn (el. varför inte barnbarn?) å deras fria sätt att se på saker. Men ni som inga har: åk dit ändå eller låna ett barn av nå´n granne, syskon eller så.


Efter en så´n händelserik helg är jag nu helt tom på ork,

men faktiskt fylld av energi på nå´t konstigt vis ?

Delar med mig av det genom en cyberKRAM:

Gooooooo Naaaaaaaaatt,

ZZZZZzzzzz.......

#0)

 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

6 maj 2007 22:57

Mina tvillingar var och såg Spiderman 3 i lördags. De tyckte den var häftig!!
Kul att ni har haft mycket roligt i helgen!
Och fina raggsockar har du stickat också...!
Sov gott!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
marie

marie

7 maj 2007 03:51

Vi har varit där med Tinnitus och min dotter. Kanonkul! Och det tråkiga matsäcksrummet är ju som du sa rent så det gick ju bra! Skitkul! För oss alla! men dyrt!
Golvet minns jag inte :(

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

7 maj 2007 08:54

Igår kom det hem en nöjd och trött tjej efter utflykten till S-tälje. Tack för att hon fick följa med. Jag har ätit i matsalen men måste ha missat golvet. Alltså måste jag göra ett besök till och ha golvet i åtanke.

 
maria

maria

7 maj 2007 09:07

Tänk mina barn har varit där, på tom tit´s, en del av dem flera gånger till och med, med skola och fritids men jag har aldrig varit där... Ska nog ta mig dit, kanske i sommar....

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

S.Y.D

7 maj 2007 09:41

Visst vare kul! Men man blir trött och slut av alla intryck.

 
helga

helga

7 maj 2007 10:20

En riktig heldag!!!

http://helga1.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

7 maj 2007 10:54

Tänkte väl att Tom skulle uppfylla förväntningarna. Lite besviken att inte få se DIG på lina men det går kanske fler linbanor* för ett antal år sedan provade skogsfrun slak lina och var faktiskt en överdängare* Däremot var enhjuling, studsmatta och kanotpaddling problematiskt;)
Måste man bli med barn för att komma in?

http://barasaras

 
Ingen bild

Persilja:

7 maj 2007 15:10

Två söner har varit på treans spiderman och var nöjda. Tom Tits har vi därmot varit till hela familjen.
Det var skoj och lärorikt.
Men om ni någon gång semestrar uppåt luletrakten måste ni gå på Teknikens Hus-det är som Tom Tits-fast nästan bättre-lokalpatriot som man är...och gratis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(förutom på somrarna då de tar entré.)

 
Ingen bild

elaina

7 maj 2007 20:49

G-T: Tack, jag är så stolt över mig själv att jag klara av att sticka raggsockarna!

marie & maria:ta er råd å åk dit igen, medtag matsäck å kolla in golvet!

helga: från 9 på morronen till ½7 på kvällen må väl räknas som en HELdag...

Annika: jag va helt slut när vi kom hem, men inte vare då Din GullUnge som trötta ut mig: Hon är jussom så behändig å ha med...

Skogsfrun: Nej, som jag skrev "ni som inga(barn)har: åk dit ändå!" Kanotpaddling såg vi ingen?

Persilja: TeknikensHus låter spännande!

=0)

 
pia

pia

7 maj 2007 23:13

Kul Elaina:)!
Har varit där med min sons klass..och han var i tunnan och jag tänkte hjälp..men han såg nöjd ut:)
Vi brukar åka till sydpolen Vatten rutchkanorna det, är kul oxå ifall ni inte har annat för er!:)
KRAM

http://maskrosblomman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards