Direktlänk till inlägg 15 juni 2007

Ut i skärgårn ska vi gå . . .

Av elaina - 15 juni 2007 08:49

Nu är allt färdigpackat, ska straxt äta frukost sen bär det iväg!

Vi har ju fått låna en stuga på en ö i Stockholms skärgård utav en kompis till Kärbon, som tack för att han hjälpt honom med ett vardagsrum. Väntjänster när dom är som bäst!


Det ska bli så skönt att byta miljö å komma ifrån byn ett tag, om så bara för två dagar. Åka båt, fiska, bada, ligga i hängmattan det låtar väl som balsam för själen, eller hur? Å vädret idag kan vi inte klaga på: strålande SOL! Sku bli lite blåsigt ute till havs, men vi  ska ju hålla oss inomskärs, så det blir nog bra med det.


Kl.12.00 avgår båten från Dramaten-kajen, om nå´n kommer förbi för att vinka adjö lovar jag att vinka tillbaka...


=0)

PS: Om nå´n släkting känner för det kan dom gärna ringa vid tvåtiden å påminna Sonen att Han ska gå iväg absolut senast ½3, ifall min mobil inte funkar ute till ha-a-a-a-a-a-a-avs! (hörde ni Jussi Björlings sång?) Ska även ringa å försöka få tag i er personligen. Men skriver här oxå för säkerhets skull, för här vet jag ju att ni är å gluttar lite nu å då :)

 
 
helga

helga

15 juni 2007 09:57

Det låter som att ni kommer att få det skönt och avkopplande.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mimmi

15 juni 2007 12:41

Åhhhh, va´ underbart! En stuga i skärgården, även om det bara är för några dagar, mmmmmm... Men det är bäst att ni håller i varandra för det blåser rätt reält.

 
Ingen bild

Fröken Jansson

15 juni 2007 20:42

Va´ härligt det låter. Jag hoppas att ni får en fin, romantisk helg tillsammans uti skärgården. Sonen fixar nog sin helg oxå ska ni se. Dom fixar mer än man tror själva. Mamman ska bara koppla av och njuta av havsluft och miljöombyte.

 
Ingen bild

Liljan

15 juni 2007 23:57

Vill oxå åka ut till skärgården, tillsammans med min kärlek, bort från alla måsten och bara leva i nuet. Jag avundas dig verkligen.

 
Millis

Millis

16 juni 2007 09:41

Hoppas att ni får en riktigt härlig helg!

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annis

16 juni 2007 18:54

Kom bara in på din blogg av en ren slump, men fastnade. Har läst lite här och där. Rolig läsning, Du skriver bra och lättsamt om vardagliga ting. Jag återkommer gärna!

 
Alma

Alma

17 juni 2007 07:39

Just sånt där som min sambo och jag tycker om att göra! Ha en nice dag!!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

17 juni 2007 17:15

Guuuuu, va roligt det va att komma hem å finna massor med glada tillrop: TACK för alla fina kommentarer!
Välkommen åter Annis, liksom alla ni övriga bloggvänner...
=0D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards