Direktlänk till inlägg 3 november 2007

PREMIÄR!

Av elaina - 3 november 2007 16:08

Så har jag varit på årets första julmarknad å ErskMatsGården! (Hassela)

Massa fint hantverk, synd att jag inte hade en stor plånbok att tillgå.

Köpte iaf syltade granskott, tror det kan passa bra till älgköttet som jag hyser gott hopp om att få utav Farsan.


Åsså unna vi oss Hälsinge Ostkaka! Vi= Jag å VärldensBästaste Petra. Stod länge å sukta på en liten släde som sku passa perfekt till ett projekt som jag har i bakhuvuvdet. Men den tyckte P att jag kunde snickra till själv på nå vis. Å vid närmare eftertanke så kan jag nog få till flera stycken små-slädar för den summan.


Hemma i BsöByn stod VärldensBästa Frankie å snickra ihop en tacosbuffé. Den har vi nu avnjutit å är hur proppmätta som helst. Lite kaffe på det här så orkar vi nog gå ut med hunden Beppo oxå vad det lider...


=0)


ps: det är 1dm snö här!



 
 
Zkrivaren

Zkrivaren

3 november 2007 17:30

Du får låta hunden dra dig runt på snön, så blir det mindre ansträngande för dig efter all mat.

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

4 november 2007 14:32

Hoppsan! Här har vi inte sett till snön alls ännu, skönt att slippa tycker då jag!
Var en underbar höstdag igår, solig och fin! Idag är det däremot lite småduggigt...
Ha det bra!:)

http://trollpackan

 
Ingen bild

elaina

4 november 2007 20:49

Z: Haha, det sku nog Hunn tycka om...

trollpackan: den snön som kom försvann över natten...

=0)

 
Ingen bild

Dragariel

17 december 2007 09:54

Åh, ErskMats...det är nästan hemma det...Mormor var från Korpåsen.

 
Ingen bild

elaina

17 december 2007 16:54

Å hâ va sôm klåen!
Att Mormor Din komma från "Kôrsp-åsen" mena ja(eller Skorp-påsen som vissa brukar skojja till´et) Då äre gôtt gry i Däg, gisser ja...
;0)
ps:själv har jag påbrå från Böle, Näsviken.

 
Ingen bild

Dragariel

18 december 2007 08:07

Ja, nästan övernaturligt...med det påbråt, vettu...Mormors pappa bodde hemma på Korpåsen tills han var 93 och tämjde unghästar. Och på fritiden "städde han blo"
:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards