Alla inlägg den 27 februari 2007

Av elaina - 27 februari 2007 20:32

Kom plötsligt på att februari månad bara har 28 dagar.Alltså hög tid att betala räkningarna. Hann bara skriva in en räkning så börja det krångla: "fel i formuläret" Stirra på räkningen å såg inge fel! Sen blev det "tekniskt fel, försök igen vid senare tillfälle" Logga ut å in, prova så med att försöka godkänna mina e-fakturor: samma visa! Så´nt gör mej bindgalet förvirrad! För jag pendlar mellan att 1)känna mej totalt värdelös å dum i huvet2)irritera mej så till den inhelvetiska graden på datorerna å dess abstrakt-tekniska krumsprång! (såsom en vipp-strömbrytare: misstro/hat/misstro/hat!)Frustrationen toppades då jag försökte ringa telefon-banken för att höra vad som felades; tryckte in alla 40elva erfoderliga siffror och #! Vad händer? jo:-Tack för samtalet, välkommen åter! Känner mig kopiöst rabiat å maktlös! Skulle inte förvåna mig om mitt konto nu, i skrivande stund, blir länsat på mina surt förvärvade slantar av nå´n hacker som nät-snattar. Å att jag därefter får betala dröjsmålsränta på varenda räkning eller överjävligaste av allt hamnar på kronofogdens bord! (Gud förbjude!)Såååå lugn å fin: ANDAS!Det kan ju faktiskt bero på att precis alla satt sig för att skriva räkningar denna afton. Och att datorerna fått server-migrän eller nå´n annan data-åkomma.NEJ, jag tänker inte säga "det va bättre förr", för jag tycker verkligen att det är skönt att slippa köa på posten som i forntiden, mycket smidigare att betala via databanken.NÄR DEN FUNGERAR VILL SÄGA!

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards