Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Tänd ljus för Engla...

Av elaina - 14 april 2008 15:01




Om det nån gång sku va tillåtet med offentlig skampåle i Sverige så är det nu!




När en människa, som ska kallas vuxen, för att tillfredställa sina sjuka lustar, 

rövar bort och förgriper sig på ett oskyldigt barn och

med berått mod dödar henne då har jag

NOLL tolerans ! !




När han därtill är fleragångsförbrytare för liknande sexvåldsbrott och dessutom erkänner att han mördat en till människa då har han

NOLL existensberättigande ! ! !




Då kan man tycka att han grävt sin egen grav,

men Döden är ett för skonsamt straff.

Nää FY FAN rent ut sagt!

Spott å spe å livslång förnedring vore rätt åt han!!!



********************


Å vilken lättnad!

Äntligen fick jag ur mig det jag gått å burit på hela dan

sen jag fick reda på det gräsliga i f.m genom mina arbetskamrater.

I mitt arbete måst man emellanåt väga sina ord,

men här på min egen blogg får jag kräkas hur mycket jag vill, eller hur?

(det står er som läser oxå fritt fram att spy gall-kommentarer)


Har under e.m fått ett antal skicka-vidare-sms som

 uppmanar till att  tända ljus för Engla kl.21.00 ikväll

å sända tankar till hennes familj:

men det kanske bara är nån sms-öknings-procedur som mobiltelefonbolagen iscensatt å sånt vill jag inte understödja,

utan jag använder mig utav bloggen istället för att skicka denna uppmaning vidare:


Tänd ljus i fönstren, marschaller på balkongräcken,

gravlyktor ute vid bron eller ute på tomten,

allt för att manifestera mot barnpedofili/sexvåldsbrott

samt som ett tecken på stöd till Englas familj

men även till alla andra familjer som drabbats av dylika vansinnesdåd...


>0/


ps: måtte alla utsatta få den vård dom behöver,

så att inte dom i sin tur blir förövare


 
 
Ingen bild

wella

14 april 2008 19:09

sådan hemsk man bör utstå isolering från omvärlden,för att inte kunna göra lika gräsligheter och grundligt hjärntvättas från vansinnet!
//wella
men kram till dig som vågar säga bestämt!

 
Karin

Karin

14 april 2008 19:50

Jaa du, kan bara hålla med. Fattar inte hur SJUK I HUVUDET man kan bli. Det får mej att må illa.

http://gemini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syss

14 april 2008 22:22

Jag känner mig så förtvivlad, ledsen, arg, förbannad..... Det finns egentligen inga ord som täcker det fruktansvärda som hänt! Men jag håller iallafall helt med dig i det du skrivit.
Ett ljus brinner i mitt fönster och jag har tänt ljuslycktan ute, mina tankar går till Engla och hennes familj. Men vad hjälper det, när det säkert finns hur många idioter som helst som inte bryr sig, som inte har den spärr som stoppar dem att utföra dessa oförsvarliga handlingar.....

 
Ingen bild

Lisbeth

16 april 2008 08:10

allt är så hemskt så det är inte sant! Mår dåligt av detta avgrundslika.

Min första spontana reaktion: "Kan ingen skjuta fanskapet?!"

Naturligtvis borde jag inte tänkt så, än mindre skriva det nu, men det lättar på trycket. Så nu är det gjort.

Är naturligtvis emot dödsstraff, en brutal och meningslös hämdeaktion från samhället. Men i alla fall...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards