Direktlänk till inlägg 28 maj 2008

Annorlunda vardag, teleportering önskad...

Av elaina - 28 maj 2008 07:07

Kärbon ringde mig när jag va på hemväg:

-Det blir en fin kväll: ska vi grilla nere vid sjön?

Det tyckte jag va ett ypperligt förslag, inhandlade div. förnödenheter på affären å när jag kom hem stod familjen startklara!


Utrustade med miniklotgrillen, zebrafilten(med plastad baksida) å picnickorg fylld till bredden gav vi oss av ner till sjön. Där stod flera stycken å fiskade, några par satt å mös myste i solskenet. Vi hittade en ledig plats på ett i vårat tycke perfekt ställe: precis vid vattenbrynet, mittemellan två stenar, nedanför gångstigen.


Där satt vi sen å bara njöt av solskenet, barna vadade i sjön å deras småtjafsande va det enda som störde den totala friden som annars rådde.


VARFÖR ska dom behöva bli oense å gruffa om minsta detalj?

Å framförallt varför kan inte jag klara av att bara strunta i det?


När jag tänkte på min valmöjlighet att ignorera dom så kände jag ändå helst bara för att kunna teleportera dom hem så att Kärbon å jag ostörda sku kunna insupa den i övrigt rogivande atmosfären i solnedgången.

(Fast då har jag väl bara funderat på vad dom/barna sysslat med hemma?)


Summasummarum va det iaf en klart annorlunda tisdagseftermiddagskväll...

=0)

 
 
Ingen bild

Syss

28 maj 2008 09:07

Va´ mysigt det lät! Ja, inte att barna "småtjafsade", va´ du gla´ att de fortfarande vill följa med, det kommer andra tider, fortare än du anar. Då kan ni sitta o "insupa den i rogivande atmosfären i solnedgången".

 
Ingen bild

Nenna

28 maj 2008 16:25

Visst är det härligt att göra något sånt där impulsivt. Härligt att solen skiner! Härligt att ha en familj att bry sig om, i med och motgång!

 
Ingen bild

Syss

28 maj 2008 17:14

Håller på att röjer uppe (äntligen har jag kommit igång) o lyssnar på radion via datan, 106,7 Rockklassiker. Är den kanalen ni brukar lyssna på och ringa in på olika tävlingar? Var det där P vann resan åt dig till Island? Vilket fall som helst så spelar de bra låtar, hittils iallafall. Just nu sänder "Dave on the Afternoons".

 
Ingen bild

Kajsa Kavat

28 maj 2008 17:49

Fin kväll! Jo, jo, men nu har myggävlarna vaknat oxå!

 
Ingen bild

elaina

28 maj 2008 21:13

Syss: Jo, antar att det kommer tider då jag kommer att sakna t.o.m deras tjafs...
ps: Vi lyssnar på både Vinyl 107 & RockKlassiker, på Vinyl vare Han vann resan åt mig. Dave är så j#¤la jobbig i längden, tacka vet vi Ina(va m.t.Island)&Ian som är på 106,7 mellan kl.6 å 9. MorronRock heter deras program, lyssna på det vid tillfälle oxå.

Nenna: Visst borde vi bli bättre att göra spontana grejjer, lägga vardagens rutin åt sidan emellanåt?! Ett-tu-3 äre vinter igen, allemansrätten minimerad eller barna utflugna...

KajsaK: För att inte tala om knott-satarna!

=0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards