Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Gott SLUT!

Av elaina - 31 december 2008 17:48

Som vi har kämpat  denna eftermiddag!

Först fånga vi kräftor, sen låg vi på älgpasset,

hem gick vi över potatis-, vitlöks- landet å

tog till sist en repa i "bearneaise-bersån"

färska svenska kräftor infrysta i höstas...

 Nääääähähähehehihi!

Fast så skulle det kunnat gå till för att få ihop våran NyårsMiddag:

OBS! klassiska blixten-i-fönstret...


Men åter till kampen vi höll på med inledningsvis:

Den bestod i att få samtliga husdjur på en å samma bild, en inte helt lätt uppgift kan jag intyga: det gick helt enkelt inte att få Sigge att hålla sig lugn när Paloma satt fint på burtaket hos Magnus å Brasse!


Så fotot här nedan får duga som nyårshälsning från oss:

HAPPY NEW YEAR Everyhopa!

ni kan ju föreställa er Sigge sprattlande i periferin...

=o)

Pst! Dotra va tydligen oxå nöjd med kvällen:

kolla här å skriv gärna en kommentar!

 
 
Ingen bild

Syss

1 januari 2009 01:33

GOTT NYTT ÅR!!!!!!! Nästan nyss hemkommen från centrum. Fyrverkeriet var minst lika; OOOOooooo! WOOOOOW! Ahaaaaaa! som Hudiks. Det var första gången på många herrans år vi lyckats övertala fam B att komma hit till oss. En "lagomt trivsam" kväll med god mat(älg med viltsås, hasselbackspotatis, broccoli, cheeskake, exotisk fruktsallad) och mycket måttligt med dryckjom. B å M å lillan var oxå här. Dom åkte hem när vi åkte till centrum. Ville skona lillan från allt pangande. Nu skall vi försöka sova om det går, känner mig f.n jättepigg.
GOTT NYTT ÅR till er alla!

 
Maraia

Maraia

1 januari 2009 18:04

Jasså, ni va oxå på älgjakt och ut i skogen för att få er ett mål mat. Jag gjorde det samma.
Så det blev en härlig älgfie´med kantarellsås. Sen hämtade jag lite rovor som fick bli en god rotsaksfräs.

Puss på er å Ett Gott Nytt År

http://www.kaiza.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

1 januari 2009 22:55

God fortsättning på det nya året!
Man kan undra om Sigge försökte skydda Magnus & Brasse från flyganfall eller om han var hungrig...?

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

2 januari 2009 10:21

Det får mig att tänka på hur galet vårt samhälle EGENTLIGEN är.Skulle det nu gått till som du sa först skulle vi ätit betydligt mer årstidsbetonad kost. Vilket skulle vara bra ur miljösynpunkt. Men nu kikade jag inte in här för att komma med en föreläsning. Jag ville bara önska lyckliga familjen ett härligt 2009! Vi kommer GARANTERAT att utöka vår familj med en palomakusin eller två under årets första hälft...Ska bara mentalt ställa in mig på att det faktsikt går att lära Pommac att inte sluka lösflygande fåglar...

 
Ingen bild

elaina

2 januari 2009 13:11

Syss: KUL att dom kostar på ett fyrverkeri på erat lilla Centrum oxå! OCH att Fam.B kom över va ju särdeles lyckat kan jag förstå...

Maraia: va in på bloggen Din å Guuuu va PojkVaskern är lik Far Sin! Synd att jag inte lyckades träffa´n lajv s.a.s när jag va till Dig. Men det blir ju fler tillfällen framöver...

Titti: JaDu, därom tvista "DiLärde"! God fortsättning på nya året för Dig oxå...

Persilja: Det va lite åt det hållet jag hade mina funderingar faktiskt när jag skrev dom inledande raderna: hur nästan onödigt bekvämt vi har det nu för tiden!
Beträffande hundar/katter så är det bara att konstatera att det är totalt omöjligt att lita på dom: Sigge har blivit helt galen i Paloma å sku förmodligen inte tveka en sekund å nacka henne. Men vi önskar er sååå lycka till under det kommande året med allt vad ni er företar...

=o)

 
trollpackan

trollpackan

4 januari 2009 09:47

Du har en utmärkelse att hämta hos mig!
kramen

http://trollpackan

 
elaina ber Dig titta här...

elaina ber Dig titta här...

5 januari 2009 13:42

JoMenVisstJa trollpackan, den som jag fick före jul har jag visst glömt bort i allmänna ruschen! Bra att Du påminde mig, eller har jag fått den en extra gång för att jag ska komma igång med bloggandet efter helgerna månne...
;0)
kramen på Dig oxå!

http://trollpackan.bloggagratis.se/2009/01/04/1249

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards