Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Sammandragning vecka 14...

Av elaina - 3 april 2009 09:44

NEJ: jag är inte gravid! (bara lite småfet)

Som uppmärksamma läsare kanske märkt så har bloggeriet varit halvlamt denna uke. Men det beror på att det varit något vareviga kväll;


MÅNDAG: hann hem å laga mat, sen ner på styrelsemöte med Vikingagårdens Föreståndare ang. årets kommande arrangemang: bl.a JUBILEUM!

(kom inte hem förrns efter tio)


TISDAG: for i princip direkt från jobbet in till stan å medverka i en marknads-undersökning om hur vi 40+Qwinns helst vill att en tidskrift/ bok ska vara utformad för att locka till läsning. (hade tur å fick skjuts hem av Maken straxt före 8)


ONSDAG: Först traditionsenlig PåskLunch för Deltagarna på jobbet: vi personal serverar å eftersom det va ca 40 gäster så blev det en hel del spring.

(mina fötter kändes som 3nr. större än vanligt)


Efter jobbet åkte jag till obligatoriska OnsdagsKlubben i Åberga! Scrapbooking på tapeten även denna gång. Men dom flest pärlade och själv ägnade jag mig åt ett litet broderi som jag gett mig den på ska vara klart till påsk! (hemma ca ½11)


TORSDAG: VikingaKamrat undra om jag sku bli med på textilutställning, men jag banga ur. Ordnade istället en egen textilinstallation bestående av trenne kuddar å färgmatchande yllefilt i soffan. För att göra det mer "dimensionellt" lade jag mig själv där under: "Kan konstfack så kan jag! " kalla jag installationen och den varade i ca halvannan timme.

[ 25.000:- va det värt! nån som budar mer? ;) ]


Väcktes utav Maken i telefon: -Nu åker vi å STORhandlar! Så halvsovande vacklade jag ut till Honom i bilen å for på Stormarknan. Inte särskilt lyckat att handla yrvaken å på tom mage kan jag tillägga. (vet inte när vi kom hem, men maten stod inte på bordet förrns nio! Fast barna knorra inte nämnvärt utan åt med god aptit å behövde inte gå å lägga sig hungriga!)


FRADEG: (f´låt FREDAG ska det visst vara) Hade tänkt sätta en DEG, men har inte hunnit gjort nån surdeg. Städa sku vi ha gjort igår men då fanns det ingen tid över. Och idag har jag ännu inte tillräckligt med ORK så det får vara så länge.


Den lilla ork  jag har ska jag lägga på altanen som vi kallar våran loftgångsbalkong. Den är lika lång som lägenheten är bred, så när orken tar slut får jag väl lägga mig ner å samla ihop lite till energi...

;o)

 
 
Gitte

Gitte

3 april 2009 11:07

Jag hoppas att veckan gick lååångsamt och i behaglig takt. Om inte, så... läs inte mitt inlägg idag! *skratt*. Min vecka flög nämligen iväg. Och jag tror att jag vet varför. ;)

http://bortbytingen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syss

3 april 2009 15:59

Du behöver i.a.f inte klaga på att du har långråkigt och den ena dan är den andra likt.

 
Ingen bild

elaina

5 april 2009 20:02

Gitte: Kändes inte som om veckan gick varken långsammare eller snabbare än vanligt. Däremot kändes överfylld redan på torsdag: som om veckans energi tog slut där mitt på dan. Bra att jag har FriaFredagar...

Syss: Denna vecka va ju exceptionellt ovanlig på så vis att det va nåt varje kväll. Tror inte jag sku palla det alltjämt. Oftast skönt när allt plöjer på i vardagsspåren i normaltakt...

=o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards