Alla inlägg den 9 februari 2010

Av elaina - 9 februari 2010 20:05

Gissa vem som blev räddast

när jag öppna linneskåpet

å sku lägga in

rentvättade handdukar...

;-)

Av elaina - 9 februari 2010 19:09

Receptet till den här fiskgratängen fick jag av en ArbetsKamrat som i sin tur fått den av en gammal Góvänn. (som vanligt inga mått: ta på "en höft")

 

  • vit fisk, typ; Alaska Pollock, torsk, seij etc
  • "KrämFräsch"/ matlagn. youghurt/ grädde
  • Citron; både saften & skalrasp
  • Dragon + salt&peppar

Förkoka fisken, rör ihop "gåjjset", lägg oppanpå fisken.

Gratinera i ugnen ca "en kvart20dár" under tiden kokas pären, pärer, päler = POTATIS, servera det + isbergssallad till.


OBS!

Barna tyckte det va så SuuuperGott att dom t.o.m tog omtag!

Inte så vanligt förekommande när det serveras fisk. Visst äter dom båd lax å strömming, EN portion, men omtag det sker annars bara när det är FavvoMat.


Fiskbullar blåvägrar dom äta, å det som jag va alldeles tokig i som barn!

Hmm, det va länge sen jag hade nån undersökning,

lägger upp en nu-genast för att undersöka Fiskbullsintresset!

RÖSTA!


Kom gärna med fler fiskrecept...

=o)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards