Alla inlägg under januari 2007

Av elaina - 7 januari 2007 00:28

Vi soooov läääänge,som alltid när barnlediga.Åt brunch bestående av:the´&mackor, rågflingegröt, ägg, juice.Lyssna på melodikrysset på webb-radion, iddes dock inte lösa det som vi annars brukar göra tillsammans.Jag ruva i min mysiga lapp-klänning hela dan.(nej den är inte ett omsytt lapptäcke, utan same-inspirerad enl.Kärbon)Titta på film å "snacksa", blev ivrigt uppvaktade av vår undulat (den på bilden)så fort vi förde nå´t till munnen. Ostkrokar va speciellt uppskattat!Regn&blåst ute så vi brydde oss inte om nån söndagspromenad, det blev en film till istället! Under tiden vi såg den, puttrade fläskläggen så stilla på spisen, blev lagom klar tills rotmoset va färdig-stampat.(Rotmos å fläsklägg=riktig mormors-söndagsmiddag för oss!)Mätta å dästa titta vi faktiskt på ännu en film innan det va dags att hämta barna på tåget!

Av elaina - 6 januari 2007 00:02

Så kom vi då ändock iväg till Äventyrsbadet på fredan! Pojken lät lillasyster följa med, trots att det egentligen va hans istf-kalas-grej. Så fick hon å jag vår dag tillsammans! Nästan ensamma, för pojken hade ju sin kompis med och dom roade sej själva mest hela tiden. Kändes mest som att jag va med för utfodringens skull, nejdå, dom uppskatta mitt sällskap på sitt sätt: Att jag titta på hur modigt det är att hoppa från "Tian" och jag såg va långt det går att simma under vattnet! BEKRÄFTELSE är så viktigt!Själv fick jag uppmuntran att jag visst sku våga åka "ruschelbanan" å känna mej stolt efteråt. Å inte kan man ju banga då: så jag slängde mej iväg inte mindre än tre gånger nerför rutchkanan! När jag sen bad ryska tanter flytta på sej i bastun (på ryska språket!) blev dottern än mer imponerad.På kvällen somna jag ovaggad kan Kärbon intyga,nöjd med dagen trots inbrottet...

Av elaina - 5 januari 2007 23:09

Vakna av ihärdig signal;pipelipipelpipelipip! tryckte frenetiskt flera ggr på väckarklockan tills jag kom på att det va telefonen som ljöd. Förvirrad steg jag upp: Vem ringer nu -alla barna e ju hemma? Kanske pojkens kompis blivit sjuk? NIX, det va min chef som ringde från släkten i Blekinge. Ska hon ta tillbaka min komp-lediga dag blir jag sur hann jag tänka innan jag fatta vad hon egentligen sa:"-DET HAR VARIT INBROTT PÅ JOBBET! Du måste åka dit å kolla hur pass vandaliserat det är" -shit, där rök vår lediga dag ändå!?!Klädde på oss, väckte pojken å sa bara att jag måst på jobbet i ett ärende. Kärbon följde med, glad att han sov hos oss denna natt, hade kännts kymigt att åka ner själv.Väl på plats visar det sig att tjyven valt den besvärligaste vägen att forcera:ett härdat treglasfönster. Blod och glas-splitter på golvet,men inget tillstökat på nedervåningen mer än att hallspegeln stod på golvet.Däremot i de inre rummen på övervåningen, där polisen tog honom på bar gärning,va det desto rörigare: omkullvälta möbler etc.efter handgemänget som uppstått. Vår urgamla stereo hade han inte ens tittat åt. Men några värdelösa tavlor var nedtagna från sina spikar."-Han leta väl efter kassa-skåp", kommentera Kärbon. Fniss, å vi som på sin höjd har en hundring i kaffekassan. Nä den stackarn bröt sej in i helt fel hus. Inte ens 50-öringarna i "dricks-glaset"fick han med sej fast det stod helt synligt. Så mycket besvär för ingenting...Väl hemma igen blev jag utskälld av barna: "-Du e JÄTTEförsenad!" Men när jag tala om att det varit inbrott så blev jag storögt förlåten! Sen skoja vi å sa:-NÄ GÅ Å BADA! åsså for vi å bada, men det är en annan historia...

Av elaina - 4 januari 2007 22:22

-Mamma...jag längtar hem till dej, pep en ynklig liten röst i luren straxt efter tolvslaget. Yrvaken börja jag på kalkylera hur lång tid det sku ta å hämta hem´na från pappan å att jag borde nog hinna sova kanske 2.5t innan väckarklockan. När hon då lät meddela att pappan kunde skjutsa hem henne om morgonen blev jag plötsligt klarvaken: ovanligt frikostigt av honom att erbjuda sej att göra det, har för mej att han inte ens jobbar åt det här hållet fr.o.m igår!Så i ottan kom hon hem och då va det hennes tur att rå om mej å vi låg på soffan å myste under storfilten en 1/2timme innan vi fixa frukost: the´å filmjölkslimpa.Lova att hon fick va hemma från fritids å städa sitt rum, vilket va välbehövligt. Det har sett ut som en krigsskådeplats hela jullovet: fullt med prylar,omslagspapper å snören i en salig blandning: men vi har fått sååå fina julklappar!När jag kom hem från jobbet på e.m hade hon gjort pannkakssmet, GullUngen!(se bild nedan)efter maten förberedde vi matsäcken som vi ska med till äventyrsbadet i morgon! Måste kolla att allt är nedpackat, så nu har jag inte tid att skriva mer!

Av elaina - 3 januari 2007 22:11

Får man som Mamma inte säga att det är skönt att bara ha ett barn hemma? Stötte på lite patrull när jag uttryckte mej så. Men jag sa inte att jag föredrog att ha det ena barnet framför det andra! Pojken är visserligen lugnare än flickan men å andra sidan så blir det mer tyst å tomt utan henne här hemma: Saknar henne faktiskt, ska försöka hinna få nån ensam-dag med henne oxå. Fast pojken upplyste mej om att det är mindre än en vecka kvar på jullovet å att vi måst åka på äventyrsbadet innan helgen. Suck, sku behöva några fler tim/dygn känns det som...

Av elaina - 2 januari 2007 18:16

Vakna imorse kl.6 av det ringde på telefon! utanför dörren stod sonen som blivit hemskjutsad från sin far. sömndrucken öppna jag åt honom, sen käka vi frukost å myste lite tillsammans tills det va dags för mej å gå till jobbet.Där vare full rulle efter nyårshelgens uppehåll och eskapader.Kastades brutalt in i verkligheten igen... På e.m lugna det dock ner sej.Hemma ännu lugnare med bara ett barn hemma, skönt som omväxling. Sålunda tyckte även sonen, som passa på å krama sin Mamma extra mycket...sånt värmer modershjärtat!

Av elaina - 1 januari 2007 17:24

jaha, så va det dax å premiär-blogga! på någras begäran skall jag här dryfta vad min hjärna rymmer... kanske något kan vara av intresse?Avslutade förra året med att äta nyårs-middag med MittLivsKärlek( hädanefter kallad Kärbon.) ÄLGstek,kantarellsås å pärer va vad som stod på menyn.Inledde det nya genom att skåla i Pommac tillsammans med Kärbon på vår loftgång där vi hade lysande utsikt över ett fyrverkeri-sprakande himlavalv!Själva nyårsdagen har ägnats åt TVzapperi å nåra telefonsamtal med nära-å-kära...ja det va det hele, hoppas vi råkes ånyo!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Januari 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards