Direktlänk till inlägg 1 december 2007

December=blogg-brunnen sinar...

Av elaina - 1 december 2007 10:52

Så äre nu 1a december å imorrn första advent!

Känns som om jag redan under november månad försummat kvaliteén i blogginläggen, kanske har jag inte haft lika mycket inspiration i höst, varit lite låg vad gäller skapandet osv. å då blire måhända inte lika kul att skriva (å inte heller att läsa för den delen) Något som varit lustfyllt å energigivande känns i dessa julförberedelsetider mer som ett stressmoment å det roar dessutom inte er som läsare att jag bara kommer med halvhjärtade inlägg, eller?


Därför meddelar jag nu att MammaTalar-bloggen kommer att läggas på is-hyllan tills att det tinar upp nå´t tag framöver. Jag kommer förmodligen drabbas av svår abstinens men samtidigt inte ha tid att ägna mig seriöst åt bloggandet. Å eftersom jag inte gillar ½mesyrer så  äre bättre jag avstår.


TACK allehopa som läst, tagit del av OCH kommenterat här inne i min lilla del av cyber-rymden. TACK för att ni brytt er om mina vardags-bestyr å memödat er att skicka gardiner, brev, foton å div. rara små omtankar. Ingen nämnd å ingen glömd!


Åsså hoppas jag att Ni Allehopa får en riktigt lugn å fröjdefull Jul å skickar er härmed ett Nyårskort som andas frisk luft. (det är Dotra som målat)Morron mellan fjellberg... vare inte så den hette den gamla psalmen? :)


Med Vänlig Hälsning från en Vänlig Hälsing:

elaina

=0)


 
 
Ingen bild

p

1 december 2007 12:39

forsätt skriva du e bra på det!

 
trollpackan

trollpackan

1 december 2007 18:42

Trist...men förstår. Det tar en del tid av en...detta bloggande...
kram så länge!

http://trollpackan

 
skogsfrun

skogsfrun

1 december 2007 19:24

Nä men vadåå! du är ju bra nog, varför ha så stora krav på sig själv...och varför lägga av? Du kan väl skriva när du känner för det. Skogsfrun kommer att sakna dig annars.

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Zkrivaren

Zkrivaren

1 december 2007 20:34

Tråkigt, men ansvarsfullt av dig och modigt att själv tycka att det inte blir bra text och att meddela oss, dina läsare, detta.
Självklart kommer du att saknas, och du är välkommen åter när allt är upptinat igen.

Ha det gott!

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syss

2 december 2007 12:17

=0( Näää, va´ nu? Va´ har hänt? Jag som varje dag riktigt längtat efter att få läsa dina inlägg! Jag har en inblick i din vardag som jag aldrig fått tidigare. Kommer verkligen att sakna din blogg, kära syster.
=0(

 
Ingen bild

Nenna

2 december 2007 14:31

Men Elaina, tänker du verkligen sluta skriva din trevliga, vardagliga, personliga blogg!?! Jag blir förstummad! Men som alla duktiga författare så kan du väl oxå drabbas av skrivkramp o brist på inspiration. Jag förstår dig och väntar otåligt på din återkomst. Sköt om dej o lev väl!

 
Ingen bild

Mimmi

2 december 2007 15:08

Men vad skådar mitt öga?! Tänker du lägga av!? Du som varit så´n trogen bloggare! *snyft* DU kommer att lämna ett stort tomrum efter dej i cyberrymden, ett stort svart hål! *snyft*

 
Tant Tagg

Tant Tagg

2 december 2007 17:36

Tack själv för gott bloggande!
Välkommen åter!

http://www.tanttagg.bloggagratis.se

 
helga

helga

2 december 2007 19:09

Vi gillar dig som du är, men förstår om det tar för mycket tid. Välkommen tillbaka när andan faller på!! Kram!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
E-K

E-K

3 december 2007 08:28

Jag förstår precis vad du menar, det är "sån" jag känner mej då jag börjar radera Bloggar och sen startar om på nytt :-) Så gör ett uppehåll och kom åter med ny inspiration.
GOD JUL på dej!!

http://bjornstigens.bloggagratis.se

 
Lisbeth

Lisbeth

3 december 2007 16:33

Welcome back!

We do miss you madly...

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Frump

Frump

3 december 2007 21:01

Välkommen tillbaka när du känner för det, om inte alls, så ha ett härligt liv!

Kram!

http://Frump.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Esters mamma

4 december 2007 19:14

vill bara säga att jag tog kontakt med fiskbilen ang ditt begär av torkad fisk och fick svar men ...

(du kan ju maila mig om du vill veta vad som hände)

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

4 december 2007 23:37

åh, Gumman... jag vet precis hur du tänker och känner i det här fallet! Jag har varit där själv under hösten... men känner nu att det börjar finnas tid och att det har blivit roligt att blogga igen! Och jag tror att ska man blogga så måste det vara helhjärtat, annars kan det kvitta, liksom... Kommer att sakna dig och dina "vardagsvedermödor"... du skriver jättebra och jag hoppas att du fortsätter med det, på ett eller annat sätt!
Naturligtvis önskar jag att du så småning om "tinar upp" din blogg igen...fniss...
Ha det så jättebra nu i Adventstid och över jul och nyår, så kanske vi syns igen!
Bamsekram från mig till dig!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

wella

6 december 2007 20:24

nej!som jag kommer att missa dina trevliga rader,förstår ändå det blir tomt med orden om stressit.men kan tänka att du efter nyaåret börjar om igen????????
kram från wella

 
Ingen bild

Dr.Dree

7 december 2007 08:40

nääääää,trist!(att du lägger ner bloggen)
va väl inte in så ofta men hitta alltid någe att läsa och du skriver bra även om det bara är om vardan.men ta det lungt med julstressen och kom igen efter nyår som sagt!
//Dr.D

 
Ingen bild

Fröken Jansson

9 december 2007 19:11

MEN, va´ ser jag? Tänker DU lägga av? Du som varit en sådan flitig bloggare! Men det kanske är just därför du känner som du gör? Ta´t lungt bara, ett tag så ska du se att skrivarlusten tar tag i dig igen. Du som skriver så bra kan nog inte bara sluta helt tror jag. Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards