Direktlänk till inlägg 14 juni 2008

To be tatooed or not tatoo...

Av elaina - 14 juni 2008 16:14

När jag va yngre va det flera kamrater som lät tatuera sig, men jag va så rädd för sprutor inkl. nålar åsså kunde jag inte hitta nå´t motiv som jag sku kunna tänka mig att stå ut med hela livet.


Fundera ett tag på att göra en skir Linblomma längs vaden eftersom det är Hälsinglands landskapsblomma. Även Landskapsdjuret LO tänkte jag det sku se kul ut om en i miniatyr kom gåendes +små tassavtryck efter, på rumpan inbilla jag mig att det sku göra minst ont av nån anledning?


detta är ett otroligt broderi som är snudd på fotografiskt...


Men efter att fött barn två ggr så skrämmer inte smärtan mig längre, men nu är jag inte så intresserad längre. Möjligen sku jag kunna tänka mig att skriva barnas namn närmast hjärtat. Men att tatuera in pojk-/flick-vänners namn i unga år har jag aldrig förstått mig på.


 "Kärleken är evig men föremålen  växlar" som det så bekant heter. 


Nu har jag däremot hittat en karl som jag tänka mig stå ut med hela livet: Kärbon!

Kanske sku jag visa Honom det här:



?

;0)

("Ragnar" I love You! )

 
 
Mia

Mia

14 juni 2008 18:45

Hmm, jag är nog för feg för att tatuera mig, men jag tycker det är snyggt och personligt! Men smärtan....
Men som sagt skriva någons namn, det känns ganska så korkat!! Eller så får man se till att nästa kärlek heter likadant!

http://winyan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dragariel

15 juni 2008 10:13

Mm, jag är också sugen på en tatuering. Har varit det i flera år. Jag skulle vilja ha en liten röd drake på ryggen. Varför? För att när jag mediterar som upplever jag ibland en röd drake som sitter på min rygg, som hjälper mig att hålla ryggen rak och mig själv stolt över den jag är...

 
Monica

Monica

15 juni 2008 12:26

Halkade in här och lämnar några rader efter mig så klart.

Jag har också funderat på tatuering i hela mitt liv men det blir liksom inte av. Kanske blir det så småningom en liten en....

Ha en fin helg

http://mjsson.se

 
Ingen bild

elaina

15 juni 2008 22:53

Mia,så praktiskt urval:
-Hej, vad heter Du? -Nisse -Sorry, Du matchar inte min tatuering... ;0) *fnissar*

Vilken fin upplevelse, Dragariel! Gillar symbolik: kanske jag sku skissa på en Våg som har en tvilling i varje vågskål? Kärbon är Våg å jag Tvilling å vi skapar tillsammans balans i våra liv...

KUL Monica, att Du halka in OCH framförallt att Du skrev en rad! Undra hur liten min våg/tvilling-bild kan bli, en tum hög tror Du? Hälsa gärna på igen...


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards