Alla inlägg den 9 februari 2008

Av elaina - 9 februari 2008 22:44

Ingen risk att Kärbon får smaka kaveln, det är ju han jag fått rosorna av i förgrunden...Här har det bakats

hela e.m må ni tro!

Vaniljbullar å chokladtårtbottnar, allt på beställning av BonusDotra.

Hon har ju fyllt Myndig i veckan å imorron ska vi ha kalas här för Henne. Svärföräldrarna, Svåger&Svägerskan+ Tvillingarna, Kärbons BästaKamrat samt ev. hans FruFrånPeru är i antågande.


Förra helgen va Bonus hit en sväng å då baka vi hon 3 sorters kakor efter mina anvisningar; Kokostoppar, hallongrottor å NoblesseKakor. Dom sistnämnda måst jag bara dela med mig receptet på, sååå goda!


Detta behövs för 20 st:
Aluminiumformar
200g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
20 dumlekolor
20 Noblesse


  • Kör smör, socker, mjöl och bakpulver i matberedaren till en deg.
  • Låt stå kallt en stund och rulla sen 20 bollar och lägg i formarna.
  • Stick ner 1 dumlekola i varje kaka.
  • In i ugnen i 200 grader ca 10-15 min.
  • Ta ut plåten och lägg direkt på en Noblesse på varje kaka.
  • Ställ in dom i kylen och låt svalna: Klart att avnjutas!!

(TACK, Snälla Syss, som bjöd på dessa go´bitar i julas!)


=0)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards