Alla inlägg under april 2008

Av elaina - 14 april 2008 15:01




Om det nån gång sku va tillåtet med offentlig skampåle i Sverige så är det nu!




När en människa, som ska kallas vuxen, för att tillfredställa sina sjuka lustar, 

rövar bort och förgriper sig på ett oskyldigt barn och

med berått mod dödar henne då har jag

NOLL tolerans ! !




När han därtill är fleragångsförbrytare för liknande sexvåldsbrott och dessutom erkänner att han mördat en till människa då har han

NOLL existensberättigande ! ! !




Då kan man tycka att han grävt sin egen grav,

men Döden är ett för skonsamt straff.

Nää FY FAN rent ut sagt!

Spott å spe å livslång förnedring vore rätt åt han!!!



********************


Å vilken lättnad!

Äntligen fick jag ur mig det jag gått å burit på hela dan

sen jag fick reda på det gräsliga i f.m genom mina arbetskamrater.

I mitt arbete måst man emellanåt väga sina ord,

men här på min egen blogg får jag kräkas hur mycket jag vill, eller hur?

(det står er som läser oxå fritt fram att spy gall-kommentarer)


Har under e.m fått ett antal skicka-vidare-sms som

 uppmanar till att  tända ljus för Engla kl.21.00 ikväll

å sända tankar till hennes familj:

men det kanske bara är nån sms-öknings-procedur som mobiltelefonbolagen iscensatt å sånt vill jag inte understödja,

utan jag använder mig utav bloggen istället för att skicka denna uppmaning vidare:


Tänd ljus i fönstren, marschaller på balkongräcken,

gravlyktor ute vid bron eller ute på tomten,

allt för att manifestera mot barnpedofili/sexvåldsbrott

samt som ett tecken på stöd till Englas familj

men även till alla andra familjer som drabbats av dylika vansinnesdåd...


>0/


ps: måtte alla utsatta få den vård dom behöver,

så att inte dom i sin tur blir förövare


Av elaina - 12 april 2008 11:11

Glöm rödvin som avslappningsmedel: det är marsvin som gäller!

undra vem som somna först...

Helgen gick i totalmysets tecken, inget stress, bara lugn å ro!

Smågrisarna kvittrade stillsamt å verka njuta av samvaron:

Brasse kosar in sig i filten...

(Osökt kom jag att tänka på en bok:

"Ett öga rött"  av Jonas Hassen Khemiri,

den stod jag å höll i på bokrean,

men jag ska låna den på bibblan istället)



Eftersom vin numera är utbytt mot marsVIN så använder vi istället det gamla vinstället som kombinerat höfång å lekplats åt marsvinen


Oerrt fiffigt, eller hur?

Nej, dom bor inte i en kartong, dom har en riktig bur,

(det rimma så då vet ni att det är sant!) den står inne på Dotras rum.

Men när vi allihopa som mest vistas i vårat kombinerade kök/salong,

så tycker vi att det är synd att dom ska va ensamma på därinne,

vi har tillfälligt ordnat en stor IKEAkartong som lekhage åt dom härute i vardagsrummet.



Paloma blev väldigt nyfiken när hon hörde grabbarna kvittra på sitt sätt.

Så ett-tu-3 flög hon ner till dom!å ljuv musik uppstod...


Hon va mest intresserad av Brasse,

kanske hon tyckte att han påminde om henne eftersom han oxå är vit?

Vem vet, ett rart möte va det ialla fall...

;0)

Av elaina - 12 april 2008 00:06

Ska prata med  Kärbon å få Honom att förstå att vi måst åka till detta fantastiskt rogivande ställe imorgon dag, efter att vi lyssnat på Melodikrysset och varit på Pingstkyrkans loppis: i mina ögon helt perfekt lördagsnöje!

Undra  vad tänker ni göra ...


=0)


ps: Funderar även på när våra Sigurds-krus,

som vi beställde i sensomras,

ska bli leveransklara?


dekormotivet är från Sigurdsristningen utanför Eskilstuna...


Av elaina - 11 april 2008 22:53


Jag önskar alla andra det bästa som jag vet.

Jag kan ju inte be för dem i all min gudlöshet.

Men skulle jag försöka, då tror jag att det kom:

"Låt inte någon finnas till, som ingen tycker om!"


Om människor är ringa och fattiga - än sen,

om bara de blir älskade, åtminstone av en.

För rikedom och ära, det låter kanske bra.

Men kärlek är i alla fall det enda vi vill ha...




Ellen Kay-Åberg trodde jag,

men när jag sökte på nätet så visa det sig vara AnnaGreta Wide.

Henne känner jag inte till, så det är bara att

 googla vidare å se vad man kan lära sig...

=0)

Av elaina - 10 april 2008 21:58

Här bakas det grókaka, go´kaka, segkaka, kärt barn har många namn.

Här är innehållsförteckningen;

  • 100gr. margarin
  • 2½dl. mjölk blandat med
  • 2½dl. vassle (jag tog surfil+vatten)
    • 25gr. jäst
    • 3/4dl.sirap
    • 1/2dl. socker
      • 1tsk. bakpulver
      • 1tsk. bikarbonat
      • 1tsk. salt
      • 5 dl.rågsikt
      • 5 dl. vetemjöl
      • 4dl.vetegroddar

* smält smöret, ljumma mjölkblandningen

* smula jästen i en bunke, rör ner sirap och socker

* blanda ihop dom torra ingredienserna

* slå mjölkblandningen över sötjäströran

* häll ner mjölblandningen

* låt degen arbetas grundligt å låt sen jäsa ca 40 min.under duk

*************************

Slå på ugnen å värm upp den till ca 200gr.

å sätt gallret på 3e falsen oppifrån räknat

Knåda sen degen lite å dela den i 10-12-14-16 bitar

beroende på hur stora eller små kakor Du vill ha.

 Kavla ut 1 kaka tunt med slätkavel först å

sen med ett tag med naggkavel eller nagga med gaffel

(eller stålnagg om Du har det)

Lyft försiktigt upp den med två pannkaksvändare/stekspadar,

grädda den första nederst i ugnen (direkt på botten!)

Kavla ut en andra kaka medans den första gräddas undertill ca 3min.

lyft den så till gallret å låt den gräddas upptill.

Lägg kaka nr.2 längst ner å låt den gräddas ett par3 min,

(medans Du kavlar tredje kakan)

låt den sen vandra upp, lägg in 3e kakan nederst osv.....


Låt kakorna svalna lite omlott på köksbänk eller bord under bakdukar.

Ta fram smör (eller allra goast tycker jag MESSMÖR)

dela brödet med en go´Vän,

 avnjut det tillsammans med ett stort glas mjölk

eller lingondricka!

-Mmmmmmmm...

=0P


Av elaina - 8 april 2008 21:14

Här kommer så äntligen de utllovade bilderna på Dotras knallfärgade rum;

SKRIVHÖRNAN:

OBServera den enegigivande cerisa uppåtsträvande spetsen...



SOVHÖRNET:

här ger den lugnande blå kulören nedåt...


HYLLVÄGGEN:

Mot dörren till...

åt fönstret sett...
















 


Ganska effektfullt, men inte så upplysande bild...

Å avslutningsvis utsikten:

 därmed drar jag ner rullgardinen för i kväll...

#0)

Nattinatti!!

Av elaina - 7 april 2008 19:07

Va trött jag blir!

                         blev alldeles "yr-schvett" när jag cykla hem,

tänkte att så dålig kondis kan jag väl ändå inte ha?

nädå, "smitt-febran" har visst slagit till igen,

usch, blä, fy: vill INTE!

Å imorrn ska mitt fackliga ombud komma på

arbetsplatsbesök å då bara måste jag vara där

annars kan det dröja ytterligare 2½år innan hon ringer igen...

#0/


PS: kolla in den nya omröstningen och RÖSTA!





Av elaina - 6 april 2008 21:29

Dotra vägra ha fotosession på sitt rum i kvällst,

men det blir förhoppningsvis bilder imorrn e.m


Ni får hålla till godo med lite målarbilder så länge:


Här provmåla dom för att se hur det sku te sig.


sån fart att pensel å hand blir suddiga på bilden...

Taket kan faktiskt oxå få ha lite kulör: en mycket ljus nyans av det blå,

som kärbon stryker på med sån schwung i penseldraget

OCH notera att han inte behöver maskeringstejp uppmot taket!

(sku jag aldrig fixa utan att kladda)


offra en gammal limmeduk till Dotras särken...

Har ju sytt som en tok hela veckan för att hinna få Dotras vikingakläder klara till Säsongsöppnandet av Vikingagården här i byn,

så vi slänger in en bild som Kärbon tog innan han gick å la sig.

Själv va jag uppe hela natten, det gick ju så bra å då äre så KUL att sy!


Det visade sig bli för lite sömn hela den här helgen

va nämligen på genom3vlig TjejMiddag uppe i Roslagen på lördan:

vi skratta å flamsa tills klockan plötsligt visa sig vara ½ fyra på morron!

TACK Snälla Rara "MonAmi"!

(Hon jag dela rum med på Islandsresan)


 

Så det blev lite ju anings längre sovmorron än jag tänkt:

sku ju iväg på Hantverksträff med VikingaVänföreningen.

Fast jag hann iaf va med halvannan timme å köpte ut lite skoläder å

umgås med dom Vänner som va där, några hade jag inte träffat,

men dom visa sig va lika godsinnade som resten av gänget.


Å nu är jag såÅåå trött, men mycket nöjd med en BRA helg,

kommer förmodligen att drömma söta drömmar om;

RoslagsHus, marsvin, vikingar, skomakare, Island

ååååzzåååzzzååzzzzzzZZZZ.....

#0}



Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards